Sunday, August 22, 2010

Hari hari Yang berlalu….

Kita sentiasa merasakan masa yang di peruntukkan sentiasa tidak mencukupi untuk kita semua..anda semua merasainya atau tidak????..tetapi bagi saya sendiri saya merasai yang masa2 yang ada tidak cukup untuk saya..Astagfirullah hal Azim..kenapa jadi begini..tidak bersyukurkah kamu!!bersyukurlah dengan masa yang ada..jgn lah tamak untuk memperolehi masa2 yang lebih..jika kita renung2 kan kembali..sudah cukup masa 24 jam yang ALLAH telah berikan kepada kita..Cuma disini kita sj yang perlu membentuknya menjadikan setiap masa itu berguna dan terancang…

Saya sentiasa mengingatkan kepada diri sy untuk sentiasa merancang dengan baik..tetapi setiap perancangan yang saya atau kwn2 semua buat hanya ALLAH sahaja yang menentukannya..redhalah terhadap segala perubahan-perubahan yang berlaku sekiranya apa yang kita rancang tidak menjadi..janganlah mudah sgt untuk melatah sehinggakan kita rasa kita sudah gagal atau tidak Berjaya untuk melaksanakan apa yang kita rancang..apa yang coret2 ni sebenarnya berlaku terhadap diri saya..sejak kebelakangan ini saya sentiasa merasakan sama seperti yang saya telah saya nyatakan di atas…baru2 ni..hari sabtu..ketika ingin mengadakan qiamulail di nilam court,,saya bangun lambat…jam 6.00 pagi baru saya terjaga..terkejut saya..bukan apa..malam sebelum pagi saya telah berjanji dengan ajk2 biro BPSK MPP untuk sama2 menolong mereka untuk mengerakkan adik2 nilam dan camellia,,pada masa yang sama saya yang bertanggungjawab untuk mengambil makanan sahur yang telah ditempah..banyak tanggungjawab saya ketika itu..sedar2 saya bangun terus teringat ini semua…Ya ALLAH,,baru terjaga,,(menolong sy dlm hatI),,saya da rasa risau..tgk nset saya..mati pula…cpt2 pinjam charge kak zimah….terus call kak nabila..rasa bersalah dlm diri..ye la..mesti ramai yang cari saya ketika itu,,,kak nabila tnya..bahiyah ada kat mane???semua cari bahiyah..sy pun kata la yang sy ada di rumah kak haida..kami tidak terjaga langsung..sedar2 da subuh….tp kak nabila tenangkan sy..kak nabila kata semua ok..walaupun sedikit kelam kabut td…makanan sahur kaka amira ambil dgn bantuan sakinah…walaupun sedih tapi redha dgn apa yang berlaku….

Dua hari dah berlalu..saya terfikir apa yang telah saya lakukan..setiap masa saya isi dengan gerak kerja untuk program saya…lansung tidak di isi masa dengan buku di depan mata..kadang2 rasa jeles jg tgk kwn2 sempat study pada 2 hari yang berlalu..tapi x pela..saya pujuk hati saya dengan berkata saya adalah istimewa berbanding dengan yang lain..insyaALLAH..saya tidak perlu merasa menyesal terhadap apa yang telah saya lakukan..insyaALLAH..Moga ALLAH kuatkan hati ini untuk menjadi seorang pemimpin yang kuat walaupun hakikatnya saya tidak mudah untuk merasa kuat..mudah untuk mengalirkan air mata ketika bila merasakan baHU dan kepala berat dengan mcm2 hal…YA ALLAH KUATKAN HATIKU UNTUK MENJADI PEMIMPIN YANG BAIK..PERMUDAHKAN JALAN DAN URUSANKU..AMIIN YA RABBAL ALAMIN…

No comments:

Post a Comment